FAQ

Colantare sau vopsire?
In ce stare trebuie sa fie vopseaua masinii pentru a putea fi colantata?
Ataca autocolantul vopseaua sau lacul masinii?
La indepartarea autocolantului, vopseaua ramane pe masina sau pe colant?
Exista avantaje intre colantarea si/sau vopsirea masinii?
Ce se demonteaza de pe masina in cazul unei colantari integrale?
Ce piese nu se pot colanta?
Care este durata medie la o colantare totala si la o colantare partiala?
Care este garantia oferita la foliile cu care colantati?

Colantare sau vopsire?

Iata motivele pentru care puteti alege colantarea in locul vopsitului:

  • costul unei colantari este substantial mai mic decat al vopsirii ;
  • timpul de executie este mult mai mic decat in cazul unui vopsit ;
  • autocolantul nu ataca vopseaua ci, dimpotriva, o protejeaza de razele UV, zgarieturi etc ;
  • daca va plictisiti de culoare puteti reveni la culoarea de baza in doar cateva ore si la costuri
  • mici ;
  • in cazul unei zgarieturi, totul se rasfrange doar asupra colantului care poate fi inlocuit foarte usor ;
  • programarea pentru o colantare se face de pe o zi pe alta. In cazul unei vopsiri, puteti astepta chiar si cateva saptamani.
Ataca autocolantul vopseaua sau sau lacul masinii?

Foliile autocolant sunt special create pentru a proteja vopseaua, nicidecum sa afecteze suprafata acesteia. Razele UV si actiunile mecanice se rasfrang numai asupra foliei, protejand vopseaua. Decolantarea se poate face oricand, fara a fi afecta vopseaua masinii dumnevoastra in vre-un fel.

La indepartarea autocolantului, vopseaua ramane pe masina sau pe folie?

In urma decolantarii nu se ia vopseaua de pe masina, asta in cazul in care vopseaua este in stare buna, si nu revopsita in conditii improprii. Daca in urma colantarii s-au acoperit anumite suprafete unde lacul este sarit, atunci este foarte posibil ca in cursul decolantarii sa se ia din lacul de pe masina.

Exista avantaje intre colantarea si/sau vopsirea masinii?

Avantajele colantarii sunt:

  • se aplica destul de repede (3-4 ore), comparabil cu timpul alocat unei vopsiri integrale ;
  • nu necesita matuirea vopselei vechi ;
  • actiunea factorilor externi(pietre, criblura, gheata, etc) se rasfrang numai asupra colantului, nu si asupra vopselei autoturismului ;
  • piesa zgariata se poate inlocui foarte usor si foarte repede
  • costuri mici in comparatie cu vopsirea ;
  • pentru montajul colantului conditii bune, masina trebuie sa fie spalata si degresata chiar inainte de inceperea lucrarii.
Ce se demonteaza de pe masina in cazul unei colantari integrale?

In cazul unei colantari integrale profesionale se demontaaza de pe caroseria masinii: manere, oglinzi, faruri/stopuri, pentru a masca, cat mai bine marginile colantului si pentru a nu fi vizibil faptul ca masina este colantata, colantul punandu-se dintr-o singura bucata.

Ce piese nu se pot colanta?

Nu se pot colanta elemente din plastic poros (ex. bandouri de la diferite marci auto ) si nevopsit, elemente foarte curbate, elemente ce prezinta un grad de rugina avansat.

Care este durata medie la o colantare totala si la o colantare partiala?

O colantare totala dureaza in jur de 3-4 ore in cazul unei masini mici si 6-7 ore in cazul unei masini mari (ex. Jeep). La o colantare partiala timpul poate fi estimat in functie de numarul de piese ce trebuiesc colantate (10-15 min/piesa).

Care este garantia oferita la foliile cu care colantati?

Garantia oferita la foliile cu care colantam este de 24 de luni, dar trebuie avut grija la spalatorie, sa se dea cu presiune de la distanta nu foare de aproape.